check_box zoom_in zoom_out
StAAG U.17/0080

VerfügungBegriff

12. März 1324, Königsfelden

Herzog Leopold I. von Österreich tut kund, dass es den Klosterfrauen und den Brüdern von Königsfelden untersagt ist, die von ihm und seiner Familie dem Kloster geschenkten Kirchengeräte, kirchlichen Gewänder und Reliquien irgendwie zu veräussern. Äbtissin, Guardian und die beiden Konvente verpflichten sich, im Einverständnis mit dem Provinzialminister Heinrich, in diesem Sinne.

  • Signatur: StAAG U.17/0080
  • Originaldatierung: 12. März 1324
  • Ausstellungsort: Königsfelden
  • Sprache: Frühneuhochdeutsch
  • Beschreibstoff: Pergament
  • Format B × H: 28.6 cm × 18.9 cm, Plica: 2.9 cm

  • Signatur: StAAG AA/0428, fol. 25v
  • Signatur: StAAG AA/0429, fol. 50r-50v

Editionstext

rectoSeitenumbruch

Wir , LiupoltIn der Vorlage: Liup̄, von gotz gnaden hertzog ze Oͤsterrich und ze StyrPerson, verjehen und tuͦn kunt allen, die disen brief anesehent oder hoͤrent lesen, das wir wellen, das weder die geistlichen vrowan ze ChùngsveltOrganisation noch die pruͦderOrganisation alles das, das wir von uns oder unserr lieben muͦter, seligen, Elyzabeth, chùngin ze RomePerson, oder unserr lieben swesterIn der Vorlage: Agnes, wilent chuͦngin ze UngernPerson, oder von andern unsern nachkomen dem closter geben haben oder gelassen an der getzierde, dù ze gottes dyenst gehoͤret, es sin kelche, crùtze, plenaria, heiltuͦn, meszgwant und swas zuͦ dien altaren gehoͤret an getzierde oder was es anders ist, es si clein oderIn der Vorlage: odˀ grosz, nicht an sùln werden, noch durch keiner ley sache weder vereIn der Vorlage: vˀeset zen, noch verkoͧfen, noch ververwen. wir, swester Guͦta, epthischinPerson, und aller der convent und der gardyan mit dien vorgenanten pruͦdern des vorgeschriben closters, binden uns mit guͦtem willen, das wir es gerIn der Vorlage: ne stete wellen habenIn der Vorlage: bē und allenIn der Vorlage: lē zit, swenne der minister oder dekeiner visitator uns visitieret, das wir in bewisen suln und kunt machen, das es alles gantz bi enander si. und ich, bruͦder HeinrichIn der Vorlage: r₎, ministerPerson, vergich, das ich oͧch das gebitte und wil bi gehorsami, das sù dù vorgenanten sachen stete haben, und dar ùber so han ich min insigel gehenket an disen brief zuͦ dem insigel des hochgebornen herren hertzog LiupoltIn der Vorlage: Liup̄ von OͤsterrichPerson, des gardyans, der eptyschin von Chùngsvelt, und des conventesOrganisation. und ze einer sicherheit und urkùnde alles, des da vorgeschriben stat, so haben wir, der vorgenante hertzog LiupoltPerson, unser insigel gehenket an disen brief. dierr brief wart geben ze ChùngsveltOrt, do man zalte von gottes gebùrte drùtzehen hundert jar, zwent zig, und dar nach in dem vierden jare, am sant Gregorien tagDatum: 12.3.1324.

versoSeitenumbruch

ùberIn der Vorlage: ùbˀ des closterIn der Vorlage: cleinetDorsualschicht: ùber, aus Besitz Agnes (< 1343)

ùberIn der Vorlage: ùbˀ des clostersIn der Vorlage: tˀs kleinotDorsualschicht: Ùber, nicht aus Besitz Agnes (< 1372)

der iiijDorsualschicht: Doppelaufstrich (< 1408)

das weder die Barfuͦsser noch die fròwenn die cleinotter und cleider nit gwalt habenIn der Vorlage: b̄n die niendert zuͦ verkoùffenIn der Vorlage: f₎ noch zuͦ versetzenn Dorsualschicht: Regest Bern (< 1534)

K A 5 Dorsualschicht: Sigle Bern (< 1568)

NumeroIn der Vorlage: 58 Dorsualschicht: Nummer

l Dorsualschicht: Zahl

324Dorsualschicht: Jahreszahl dreistellig

KönigsfeldenIn der Vorlage: Königsf. 80Dorsualschicht: StAAG Signatur

Staatsarchiv AARGAUDorsualschicht: StAAG Stempel

KönigsfeldenIn der Vorlage: Kgsf. 80Dorsualschicht: StAAG modern

KönigsfeldenIn der Vorlage: Kgsf. 80Dorsualschicht: StAAG modern

Zitierweise

Digitale Edition Königsfelden, URL: <

Creative Commons License