check_box zoom_in zoom_out
StAAG U.17/0406

Kaufgeschäft,BegriffLehen,BegriffMühleBegriff

03. Mai 1386, Brugg

Herzog Leopold von Österreich III. belehnt an Stelle des Ulrich Urrebolt von Waldshut Heinrich den Ribstein von daselbst mit den 4 Mütt Kernengeld ab zwei Mühlen, die von ersterem an den letzteren verkauft worden sind.

  • Signatur: StAAG U.17/0406
  • Originaldatierung: 3. Mai 1386
  • Ausstellungsort: Brugg
  • Sprache: Frühneuhochdeutsch
  • Beschreibstoff: Pergament
  • Format B × H: 22 cm × 15.3 cm

Editionstext

rectoSeitenumbruch

Wir, Leupolt, von gots gnaden hertzog ze Oͤsterrich, ze Steyr, ze Keͣrnden und ze Krain, graf ze Tyrol etIn der Vorlage: ceteraIn der Vorlage: cꝭPerson, tuͤn kunt, daz fuͤr uns kam Uͦlreich Uͦrrebolt von WaltzhuͤtPerson und gab uns auf vier muͤtt kernen gelts, der zwen muͤtt gaͤnd ab ainer muͤl, die Ruͤdi ZuberPerson hat und stosset ainhalb an die MuͤlwisenOrt, und die andern zwen ab der muͤl, die Hennis des SmitzingersPerson ist, wan die von uns ze lehen weͣren, und batt, daz wir die geruͤchten ze leihen Hainrichen dem Ribstein, ouch von WaltzhuͤtPerson, wan er im die ze kouffen gegeben hiet. das haben wir getaͧn und haben demselbenIn der Vorlage: bn̄ HainrichenPerson das obgenanteIn der Vorlage: gen̄ kernen gelt verIn der Vorlage: lihen und leihen ouch wissentleich, was wir im ze recht daran leihen suͤllen und muͤgen, also daz er und sein erbenIn der Vorlage: bn̄ die von uns und unsern erbenIn der Vorlage: bn̄ in lehens weis innehabenIn der Vorlage: bn̄ und niessen suͤllen, als lehens und landes recht ist, ane geveͣrd. mit urkuͤnd ditz briefs, geben ze PrukOrt, under unsermIn der Vorlage: sˀm betschat, wan unser insigel bey uns nicht was, an des heiligen kreutz tag in dem meyen, nach Crists geburd drewͤtzehenhundert jar, darnach in dem sechs und achtzigistem jareDatum: 3.5.1386.

a–dominusIn der Vorlage: d dux perIn der Vorlage: seKanzleivermerk.–a

versoSeitenumbruch

lechenbrieff ùber iiij müttIn der Vorlage: mt kernenIn der Vorlage: kn̄ geltz zuͦ Waltzhuͦt uff den zwey mùlinenDorsualschicht: Fricker (< 1478)

lxDorsualschicht: Textualis, Orte und Siglen (< 1497)

also ist esDorsualschicht: Regest Bern (< 1534)

K S 13 Dorsualschicht: Sigle Bern (< 1568)

itemIn der Vorlage: it̄ von der moli zu Waltze hutDorsualschicht: Sammelschicht vor 1600

NumeroIn der Vorlage: 26 Dorsualschicht: Nummer

380Dorsualschicht: Jahreszahl dreistellig

KönigsfeldenIn der Vorlage: Königsf. 406Dorsualschicht: StAAG Signatur

Staatsarchiv AARGAUDorsualschicht: StAAG Stempel

KöngisfeldenIn der Vorlage: Kgsf. 406Dorsualschicht: StAAG modern

Anmerkungen

  1. Kanzleivermerk.

    Zitierweise

    Digitale Edition Königsfelden, URL: <

    Creative Commons License